Een klacht/opmerking is een waardevolle tip.
Als u een opmerking of een klacht heeft over de lessen, onze vrijwilligers, ons beleid of u bent van mening dat iets beter kan, dan kunt u dit vanzelfsprekend aan ons kenbaar maken. Als er een klacht is, dan vinden wij dat erg vervelend, maar het kan tegelijkertijd een waardevolle tip voor onze vereniging zijn. Laat het ons weten als er iets is, zodat wij het naar ieders tevredenheid kunnen oplossen.
Mocht u een klacht/opmerking hebben, dan kunt u deze bij de leden van de Technische Commissie indienen.
Zwemt uw kind voor het Zwem-ABC? Dan kunt u terecht bij de kaderleden van de Technische Commissie Elementair. U kunt ze aanspreken in het bad of hen een e-mail sturen via zwemabc@debreuly.nl
Zwemt uw kind voor de Reddingsbrigade? Dan kunt u terecht bij de kaderleden van de Technische Commissie Reddingsbrigade. U kunt ze aanspreken in het bad of hen een e-mail sturen via reddingsbrigade@debreuly.nl
Mocht u op de een of andere manier niet bij onze leden van de technische commissies terecht kunnen of willen, dan kunt u altijd bij een van de bestuursleden terecht. Het e-mailadres daarvoor is: bestuur-rb@debreuly.nl
Wij zullen de ontvangst van uw klacht/opmerking bevestigen en zullen zo spoedig mogelijk reageren. Over alle klachten/opmerkingen wordt het bestuur door de leden van de technische commissies geïnformeerd.
De wijze waarop u een klacht kunt indienen staat nader beschreven in de Klachtenregeling Reddingsbrigade De Breuly.
Klachtenregeling Reddingsbrigade De Breuly
Toelichting
Deze klachtenregeling beschrijft op welke wijze een klacht kan worden ingediend en hoe een klacht wordt behandeld. De behandeling van een klacht wordt verricht door de leden van de technische commissies en/of de leden van het bestuur die het bestuur daarover rapporteren.
Artikel 1. Definities en reikwijdte
Deze regeling verstaat onder:
- de organisatie: Reddingsbrigade De Breuly te Zevenaar;
- het bestuur: het bestuur van Reddingsbrigade De Breuly;
- de klager: ieder lid van Reddingsbrigade De Breuly (of een ouder van een minderjarig lid) die een Klacht bij Reddingsbrigade De Breuly heeft ingediend en een aanmerkelijk belang heeft bij het handelen en/of nalaten waarover wordt geklaagd en/of diens wettelijke vertegenwoordiger of gemachtigde.
- de technische commissie: degenen die door het bestuur zijn aangesteld als verantwoordelijken voor de gang van zakenejken voor de aken voor de agjzigingen:estuurvergadering besproken voor de zwemlessen;
- een gedraging: het handelen of nalaten van Reddingsbrigade De Breuly daaronder mede begrepen leden en vrijwilligers van Reddingsbrigade De Breuly;
- de beklaagde: de partij / persoon waarop de klacht van de klager betrekking heeft;
- een klacht: elke schriftelijke (waaronder in deze Klachtenregeling tevens wordt begrepen per email) uiting van onvrede of ongenoegen door een lid van Reddingsbrigade De Breuly over een gedraging, beslissing, handeling en/of nalaten door Reddingsbrigade De Breuly, (een (ex)lid van) het Bestuur,een (ex)lid of een vrijwilliger die activiteiten verricht voor Reddingsbrigade De Breuly.
Artikel 2. Toepassingsgebied
- Deze klachtenregeling is van toepassing op de behandeling van klachten over gedragingen van Reddingsbrigade De Breuly daaronder mede begrepen leden en vrijwilligers van Reddingsbrigade De Breuly.
- Reddingsbrigade De Breuly is niet verplicht de klacht in behandeling te nemen indien:
a. het belang van de klager dan wel het gewicht van de klacht kennelijk onvoldoende is;
b. de klacht betrekking heeft op handelingen, gedragingen en/of nalaten waarover al eerder een klacht is ingediend en die in overeenstemming met deze klachtenregeling is afgehandeld.
Artikel 3. Wijze van indienen
- Een klager of zijn gemachtigde kan een klacht indienen bij de leden van de technische commissies van Reddingsbrigade De Breuly en/of bij het bestuur van Reddingsbrigade De Breuly.
- Bij een mondelinge /telefonische klacht wordt door de ontvanger aan de klager verzocht of hij/zij een schriftelijke klacht wil indienen indien deze niet direct verholpen kan worden.
- Een klacht bevat minstens de volgende gegevens:
a. de naam en adres van de klager;
b. de dagtekening;
c. een duidelijke omschrijving van de klacht, waaronder de gedraging en de gronden waarop de klager bezwaar maakt;
d. de naam van de beklaagde en/of de namen van de beklaagden. - Indien de klacht niet voldoet aan de in het derde lid van dit artikel genoemde vereisten stellen de leden van de technische commissies en/of het bestuur, klager indien mogelijk hiervan op de hoogte en nodigt klager uit het verzuim binnen twee weken te herstellen.
- Indien klager het verzuim, zoals bedoeld in het vierde lid van dit artikel, niet (tijdig) herstelt, wordt de klacht niet in behandeling genomen.
- De klager kan te allen tijde de klacht schriftelijk intrekken. De behandeling van de klacht is alsdan direct afgedaan.
Artikel 4. Indieningstermijn
Een klacht dient zo spoedig mogelijk te worden ingediend na het moment waarop de gedraging waarover geklaagd wordt heeft plaatsgevonden. Klachten die betrekking hebben op een handelen dat zich meer dan zes maanden voor de datum van de klacht hebben voorgedaan, worden in ieder geval niet in behandeling genomen. Indien een dergelijke termijnoverschrijding aan de orde is, wordt dit klager zo spoedig mogelijk na de ontvangst van de klacht schriftelijk medegedeeld.
Artikel 5. Behandelingsprocedure
- De leden van de technische commissies en/of het bestuur zenden binnen twee weken na ontvangst van de klacht een bericht van ontvangst.
- De leden van de technische commissies en/of het bestuur onderzoekt in eerste instantie de klacht schriftelijk en nodigen de klager uit voor een persoonlijk onderhoud.
- De leden van de technische commissies en/of het bestuur horen de klager en kunnen tevens inlichtingen bij derden inwinnen.
- Indien de klager niet gehoord wenst te worden volgt alleen een schriftelijke behandeling van de klacht.
- Indien klager daarom uitdrukkelijk verzoekt, wordt er naar gestreefd, voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is, de klacht als vertrouwelijk te behandelen. Daarnaast worden bepaalde klachten naar hun aard als vertrouwelijk behandeld, naar inzicht van de technische commissies/het bestuur.
- De leden van de technische commissies brengen binnen vier weken na ontvangst van de klacht een rapportage uit aan het bestuur.
- De leden van de technische commissies behandelen de klacht in eerste instantie zelf en naar de aard en/of gecompliceerdheid van het geschil leggen zij deze klacht aan het bestuur voor. Indien het bestuur de klacht in behandeling heeft of geraadpleegd wordt, dan neemt het bestuur na ontvangst van een klacht in de eerstvolgende bestuursvergadering een beslissing op de klacht.
- Indien de behandeling van een klacht niet binnen een redelijke termijn kan worden afgerond, wordt klager daarvan schriftelijk op de hoogte gesteld.
- De wijze waarop de klacht wordt afgewikkeld en/of een beslissing van het bestuur/de technische commissies wordt per e-mail of schriftelijk medegedeeld aan klager en omvat de bevindingen ten aanzien van de klacht en een gemotiveerd oordeel over het al dan niet (geheel of gedeeltelijk) gegrond zijn hiervan.
- Tegen de beslissing van de leden van de technische commissie en/of het bestuur kunnen geen rechtsmiddelen worden aangewend.
Artikel 6. Slotbepalingen
- Deze klachtenregeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2016.
- Deze klachtenregeling wordt vastgesteld en gewijzigd door het bestuur.
- Het bestuur draagt zorg voor bekendmaking van deze klachtenregeling onder de leden van Reddingsbrigade de Breuly.
- Het in deze klachtenregeling gestelde laat onverlet de mogelijkheid zich te wenden tot andere daartoe geëigende personen of instanties, zoals een vertrouwens(contact)persoon, Reddingsbrigade Nederland en/of de civiele- of strafrechter.
- Aan de behandeling van een klacht worden bij de klager geen kosten in rekening gebracht.
- Deze regeling kan worden aangehaald als “klachtenregeling Reddingsbrigade de Breuly‟.
Aldus vastgesteld te Zevenaar, 6 december 2015.
Bestuur Reddingsbrigade De Breuly