Communicatie voor zwem-ABC

By 24 januari 2018 Reddingsbrigade

Beste ouder/verzorger van onze leden die elementaire zwemlessen volgen,

Voor het geven van lessen t.b.v. het Zwemdiploma ABC en het organiseren van het diplomazwemmen van dit Nationale Zwemdiploma, moet Reddingsbrigade de Breuly voldoen aan een aantal eisen van het Nationaal Platform Zwembaden / NRZ.

Twee van deze eisen hebben betrekking op het communiceren over onderstaande zaken door ons naar jullie als ouders/verzorgers:

1. de beschikbaarheid van een (anoniem) landelijk telefonisch meldpunt;

2. de klachtenprocedure.

Beste ouder/verzorger van onze leden die elementaire zwemlessen volgen,

Voor het geven van lessen t.b.v. het Zwemdiploma ABC en het organiseren van het diplomazwemmen van dit Nationale Zwemdiploma, moet Reddingsbrigade de Breuly voldoen aan een aantal eisen van het Nationaal Platform Zwembaden / NRZ.

Twee van deze eisen hebben betrekking op het communiceren over onderstaande zaken door ons naar jullie als ouders/verzorgers:

1. de beschikbaarheid van een (anoniem) landelijk telefonisch meldpunt;

2. de klachtenprocedure.

1. Beschikbaarheid van een landelijk telefonisch meldpunt bij NOC*NSF.
Reddingsbrigade de Breuly streeft naar een zwemklimaat zonder ongewenste intimiteiten en acht het van belang dat ongewenste omgangsvormen, waaronder seksuele intimidatie, wordt voorkomen en bestreden. Wij vinden het belangrijk dat zowel de ouder(s), verzorger(s) en leden in vertrouwen met een deskundige kunnen praten en advies kunnen krijgen.

Om dit mogelijk te maken is het Vertrouwenspunt Sport van NOC*NSF beschikbaar. Het telefoonnummer van het Vertrouwenspunt Sport is: 0900 202 5590 en kost € 0,10 per minuut. De hulplijn met deskundige hulpverleners is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag van 12.00 tot 16.00 uur. Op zondag is er geen bereikbaarheid. Meer informatie over de aanpak van NOC*NSF is te vinden op www.watisjouwgrens.nl .

Men kan hier vertrouwd, met iemand van buitenaf, praten, vragen stellen, twijfels of klachten uitspreken dan wel om advies vragen. Het Vertrouwenspunt Sport is bedoeld voor éénmalige en kortdurende ondersteuning en biedt diverse mogelijkheden: van het bieden van een luisterend oor tot het geven van korte adviezen of doorverwijzing naar bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon uit de poule van vertrouwenspersonen van NOC*NSF.

2. Klachtenprocedure.
Verder hecht Reddingsbrigade ded Breuly veel waarde aan een grote mate van zorgvuldigheid in de behandeling van klachten, zowel in het belang van de klager als dat van de beklaagde. Tegen die achtergrond heeft de Algemene Vergadering de “Klachtenregeling Reddingsbrigade de Breuly” vastgesteld. U vindt deze klachtenregeling op onze website.

Als u vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen via bestuur-rb@debreuly.nl of in het zwembad tijdens de lessen.

Wij hopen dat uw zoon of dochter veel plezier heeft bij Reddingbrigade de Breuly en dat we jullie nog lange tijd mogen begroeten in het zwembad!